Jos ihminen ei joudu jyrkänteen partaalle, ei hänen selkäänsä kasva siipiä.
-Niko Kazantakis-

tiistai 10. toukokuuta 2011

Viherpeukalo keskellä kämmentä

Mä tilasin netistä muutamia siemeniä. Porkkanaa, tilliä, persiljaa, jäävuorisalaattia, kirsikkatomaatteja ja kurkkua. Kaupan päälle tuli vielä jotain "Kesäleukoija", joista en oo koskaan ennen ees kuullut :D Mä oon ollu toooosi huono puutarhanhoitaja aina, pentuna ehkä vähän enemmän kiinnosti kykkiä kasvimaalla, kuin nykyisin, mutta jotenkin nyt, kun on masennus alkanut helpottaa ja kevätsää lämmittää, niin mun sisäinen pikku puutarhurikin on kaivaitunut jostain esiin. Tossa talon päädyssä, kuistin jatkeeta on aivan ihana pieni kasvihuone. Se on aika rempallaan ja rikkaruohot on siellä päässet rehottamaan, mutta oon tässä silti kovasti suunnitellut laittavani sen vielä kesäksi kuntoon ja aikana koittavani kasvattaa edes vähän salaattia ja ehkä tilliä ja persiljaakin, vaikken niistä juurikaan välitä. Jos porkkanatkin sais vielä kasvamaan, niin ois aika huippua. Kurkun ja tomaatin kanssa oon melko skeptinen, koska ne pitäis ensin antaa itää ja kasvaa taimelle sisällä ja sitten vasta laittaa maahan kasvamaan. Ja mitä mä noista pusseista lueskelin, niin sisätiloissa tapahtuvan taimikasvatuksen olis tarkotus tapahtua helmi-maaliskuussa. Oisinkohan mä jo jokusen kuukauden myöhässä? :D

Aika näyttää sitten, että mitä mä oikeesti saan aikaiseksi, mutta kun oon nyt kuitenkin aika ahkerasti jaksanut jo liikuskella pihalla, niin mikäs siinä, ettenkö jaksais tuolla ulkosalla/kasvihuoneessa muutenkin touhuilla. Nenä kiinni kirjoissa ja koneella istuminen alkaa vähän tylsisyttämään, eikä sormetkaan jaksa aina toimia, kun pitäis virkata ja kutoa. Mulla on kyllä ollut ikävästi tapana useinkin alottaa sukkia ja pipoja ja kaulahuiveja ja mitähän vielä, kutomaan, mutta aika usein ne jää kuukausiksi kesken. Nytkin on varmaan toistakymmentä käsityökirjaa tuossa pöydän nurkalla ja ainakin kolme eri kutomis-/virkkaustyötä kesken. Pipon mä kyllä ajattelin ehtiä virkkaamaan itselleni vielä tässä tämän viikon aikana, että on sitten kevätpipo, kun ilmat alkaa entisestään lämpenemään.

Kuvassa myös pipo :)
Mä en ole oikein koskaan ollut juurikaan mikään pipo-ihminen, mutta tuon kanssa-asujan vaikutuksesta on mullekin nyt pipo juurtunut päähän :D Ja eihän sitä lämpösillä keleillä voi enää mikään villapipo päässä kulkea. Vaikka hyvin se päässä onnistuu toistaiseksi vaikka nukkuminenkin, kuten eiliset muutaman tunnin päikkärit todisti :D Ihmeen paljon on kyllä tullut taas viime päivinä muutenkin nukuttua. Kun ei telkka näy ja muutenkin on välillä tylsää, niin sitä usein tulee nukahdettua, kun menee sängylle pötköttelemään ja katselemaan jotain sarjaa/leffaa tietokoneelta. Varhaisheränneenä animen semi-ystävänä mä olen nyt muutamaa sarjaa koittanut katella ja viimettenä sain justiinsa Death Noten katottua. Tosin puolet jaksoista katsoin moneen kertaan, kun nukahdin aina kesken. Ennen en voinut kuvitellakaan, että oisin voinut nukkua telkan tai muun äänen häiritessä ja nykyisin se on melkeen pakko. Aina nukkumaan käydessä on pistettävä joku sarja tai leffa pyörimään tai ainakin joku äänikirja. En pysty enää nukahtamaan täydessä hiljaisuudessa, vaikka oisin kuinka väsynyt. En ainakaan omassa sängyssä. Jos jossain kylässä oon, niin silloin ehkä kyllä, mutta se koko tilanne on muutenkin aina erilainen.

"Peikkomuori"
Kevät on myös saanut mun sisäinen taitelijan heräämään ja oon tosi paljon tykännyt ottaa valokuvia kaikesta, mitä eteen on tullut. Onneksi mun kännykässä on hyvä kamera, niin sillä saa ihan kivoja kuvia, eikä tartte isoa digikameraa kantaa aina mukana. Ja vaikka varsinaisessa kamerassa onkin enemmän megapixeleitä, niin tuntuu siltä, että uudemman kännykän kamera on silti parempi. Lisäilenkin tänne blogsuun nyt varmaan aika ahkerasti kuvia, jotta kevätseikkailuni välittyvät muutenkin, kuin tylsänä tekstinä :D

 

Nyt Koiran kanssa ulos ja kuvailemaan lisää ja nauttimaan harvinaisesta herkusta: Lämmöstä ja Valosta <3

Ja iltasella, jos motivaatiota löytyy, niin kasvihuoneen kimppuun :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti